Bopärm Snödroppsgränd 2

  • Föreningen är ansluten till SVEFAB Förvaltning som ansvarar för tillsyn, reparationer och jourberedskap.

    Felanmälan via telefon:

    Stockholm (07:00-16:00): 020- 544 022.

    Felanmälan via formulär: https://www.svefab.com/felanmalan/

    För frågor om funktioner i lägenheten – se längre ned för manualer och beskrivningar.

    Akuta fel

    Akuta fel (fel som inte kan vänta) såsom vattenläcka.

    Ring och anmäl till SVEFAB: 020- 544 022 dygnet runt. Observera att icke akuta ärenden debiteras. Även icke garantiärenden debiteras.

    Vitvaror anmäls direkt till leverantören.

    (OBS! meddela alltid namnet på bostadsrättsföreningen och produktnummer på din vitvara. Alla uppgifter finns här i bo-pärmen).

    Hiss felanmäls direkt till Schindler: 020- 31 33 33

  • Föreningen tillåter fri andrahandsuthyrning. Du måste i god tid, senast 2 veckor före uthyrning informera styrelsen som skall ge dig samtycke för att hyra ut din bostad. Ett särskilt dokument med information om hyresgästen skall fyllas i och sändas till styrelsen tillsammans med aktuellt hyresavtal mellan dig och din hyresgäst.

    Här är det viktigt att föreningen erhåller kontaktuppgifter till hyresgästen, hyrestid etc. Dokumentet om ansökan om andrahandsuthyrning finns att ladda ner här nedan. Maila sedan in det till brfsnodroppsgrand2@svh.se.

    Blankett samtycke andrahandsuthyrning

  • Det finns parkeringsplatser att hyra av föreningen. En P-plats kostar från 600:-/månad, uppsägningstid 1 månad från nästkommande månadsskifte. Kösystem tillämpas. För att ställa dig i kö, maila jennifer@svh.se tills vidare.

    Regler P-plats

    Karta P-platser

  • Föreningen är utrustad med mobila nycklar och taggar. För att beställa extra digitala nycklar kontaktar ni Himanka Tech AB på info@himankatech.se

    Information nyckelhantering

  • Molokar för hushåll- och matavfall finns utanför hus 3. Nyckeln märkt Dorma DCS låser upp båda molokarna.

    Information sophantering

  • Alla boende behöver en egen hemförsäkring med bostadsrättstillägg.

  • Föreningen har tecknat ett gemensamt elavtal för hela föreningen. För varje lägenhet finns en separat mätare. Du ska därför inte teckna något elavtal själv. Föreningen kommer att fakturera en schablonelkostnad på avin för månadsavgiften.

  • Du finner ditt skattenummer på din ytterdörr.

  • Trapphusen är utrymningsvägar. De får absolut inte användas till förvaringsplats för vare sig barnvagnar, julgranar, dörrmattor, cyklar etc. Brandvarnare finns i din lägenhet. Glöm inte att testa din brandvarnare regelbundet. Brandvarnare behöver kontinuerligt byta batterier.

  • Alla lägenhetsdörrar är klassade som säkerhetsdörr.

  • Det är viktigt att alla medlemmar visar hänsyn och följer de generella reglerna som gäller i föreningen.

    Trivselregler Brf Snödroppsgränd 2

  • Slutbesiktning:

    När byggnationerna är slutförda gör en oberoende besiktningsman anlitad av föreningen en slutbesiktning av bostaden invändigt.

    Efterbesiktning:

    På denna besiktning är ni som lägenhetsinnehavare välkomna att delta.

    2-års garantibesiktning:

    Efter godkänd slutbesiktning inleds en tvåårig garantitid för fel som framträder i bostaden under garantitiden och som inte beror på handhavandefel från den boende. Garantitiden avslutas med en garantibesiktning och eventuella fel som inte beror på handhavande åtgärdas av byggentreprenören som är den som står för garantin. Notera att inga garantifel som uppstår efter inflyttning kommer att åtgärdas före den tvååriga garantibesiktningen.

  • Ordförande: Peter Simic

    Styrelseledamot: Camilla Edås

    Styrelseledamot: Georgios Mousiadis

    Styrelsesuppleant: Torgny Lindberg

    Kontakt: brfsnodroppsgrand2@gmail.com